The screenwriter, producer and director has won numerous awards for his work including an Oscar for his film Music by Prudence, making him the first African-American director to win an Academy Award. His film Life, Animated won a directing award at Sundance and three Emmys. With his production company, One Story Up, he has produced works including the series High on the Hog, the documentary Civil: Ben Crump and his debut feature film Cassandro.
The actor, producer and director has worked for over 20 years in the entertainment industry. As an actor, she has appeared in programmes including the sitcom My Wife and Kids and the series Taken, Ballers and Cruel Summer. Co-directed with Roger Ross Williams, Love to Love You, Donna Summer is her debut film as a director.