He began his career as an assistant director for Manoel de Oliveira, Wim Wenders, Alain Tanner and Werner Schroeter. His debut feature film Três menos eu opened the 1988 International Film Festival Rotterdam. Since then, he has made over ten feature films which have regularly screened in the official selections at Cannes, Venice and Toronto. Sangue do meu sangue won awards including the FIPRESCI prize at San Sebastián and the Grand Jury Prize at the Miami Film Festival. His work has been honoured with retrospectives in cities including Busan, La Rochelle and Buenos Aires.