The screenwriter and director studied social psychology before attending the HDK-Valand Academy of Art and Design in Gothenburg. Her debut feature film Family Time is based on the eponymous short with which she graduated in 2018 and which went on to win awards at the Love & Anarchy Film Festival and the Tampere International Film Festival. She has developed her distinct observational style in this and her other shorts. She is based in Gothenburg and works in both Sweden and Finland.