Director Milad Alami’s second feature depicts an emotional as well as physical confrontation with the unspoken. With an engaging cast led by Payman Maadi, this meticulously rendered drama reveals how complex social dynamics can affect an individual’s inner self.
The Swedish director was born in Rasht, Iran and graduated from the National Film School of Denmark in 2011. Since then, he has made several short films including Void which premiered at Cannes in 2014. His debut feature film The Charmer premiered at San Sebastián in 2017 and won awards at festivals around the world including the Fedeora in San Sebastián and the NDR Film Prize in Lubeck. The Opponent is his second feature film.