Fourteen-year-old Margaux drifts dreamily between her father’s new flat and the children’s group home where she is spending her summer as an intern. To the discontent of the adults, she strikes an unusual but tender bond with seven year old half-orphan Juliette. When the two meet local fisherman Joël during one of their secret strolls, Margaux experiences the enigmatic feeling of an intense longing for discovering the world. Modestly reserved, however attentive, she experiences the first traces of attraction. Among the reflections of Lake Geneva, the three unlikely companions will learn more about fishing, Indonesian legends and herons, and about how friendship can unfold in unexpected ways.
Born in Lisbon, Portugal in 1989, she grew up in Switzerland. She studied acting at INSAS in Brussels and has since been working as both an actor and director in film and theatre. In 2014, she presented her first short film En août at the Cannes Film Festival. L’Amour du monde is her debut feature film.