Born in Salzburg, Austria in 1979, the filmmaker studied communications at the University of Salzburg. He then spent several years in Paris where he made the documentary film Atelier de conversation which won the Special Jury Prize at the Karlovy Vary International Film Festival, the ARTE Documentary Film Prize at the Duisburger Filmwoche and was the opening film at the Cinéma du Réel documentary festival in the Centre Pompidou. Since 2009, he has worked regularly with Swiss artist and filmmaker Daniel Zimmermann and is co-creator and editor of the latter’s Stick Climbing and Walden.