Shenxiu has felt a deep sadness since her mother left the family. Awaking after a storm at sea, she finds herself in a kaleidoscopic, dreamlike world of swirling colour and cascading water, vividly realised in 3D animation. Guided by a many-eyed creature, the Hyjinx, she embarks on a quest to locate the Eye of the Deep Sea where she hopes to meet her mother again. She is accompanied by the wildly experimental chef and ship’s captain Nanhe whose restaurant under the ocean has fallen on hard times. To pay off his debts, he seeks a way to revive his signature soup dish, despite a scarcity of ingredients. It will take all of Shenxiu’s courage to brave the feared Red Phantom and weather the darkest storms, never losing sight of life’s bright moments.
The director is one of the first Chinese artists to have worked with 3D computer graphics. In 1999, he founded October Media, an animation studio dedicated to innovations in CGI. His feature-length animated film Monkey King: Hero Is Back was both a milestone for the Chinese animation industry and a box-office hit.