A feature film from Yemen is a great rarity. Here, director Amr Gamal has chosen to fictionalise a real-life story that occurred within his circle of friends. Set against the backdrop of one of the world’s most devastating civil wars, this sensitive family drama provides us with a glimpse into the society of a country largely unknown beyond its borders.
The film and theatre director with Yemeni roots was born in Poland in 1983. In 2005, he founded the Khaleej Aden theatre company for which he has written and directed all of their productions ever since. His play “Ma’k Nazel” was the first Yemeni play to be performed in Europe. His debut film 10 Days Before the Wedding was the first Yemen-made film to screen commercially there for 30 years and was the country’s official entry for the 2018 Oscars. He lives and works in Aden, Yemen.