Born in Stuttgart, Germany in 1966, he studied law in Tübingen. He worked with Loriot from 1993 until the latter’s death and subsequently for his estate. Between 1999 and 2019, he also managed the estate of Klaus Kinski and has published several works on both artists. He has directed numerous audio books and has edited various spoken-word oeuvres by renowned artists including “Kinski spricht Werke der Weltliteratur” ("Kinski Speaks Works of World Literature”). In 2008, his film Jesus Christus Erlöser premiered at the Berlinale. In 2013, he curated the Loriot exhibition “Spätlese”.
Vicco von Bülow, aka Loriot, was born in Brandenburg, Germany in 1923 and died in Ammerland on Lake Starnberg in Bavaria in 2011. He is one of the most eminent and multifaceted German humourists of the 20th century. After studying painting in Hamburg, he worked as a caricaturist and cartoonist and was published in magazines including “Quick”, “Stern” and “Weltbild”. From the late 1960s onwards, he created animated films and sketches for television in which he played the lead role, followed by the six-part TV series Loriot (1976–78) and the cinema films Ödipussi and Pappa ante portas.