With a meticulous eye for detail in her storytelling and a minimalistic style of animation, director Sepideh Farsi depicts the outbreak of the bloody Iran-Iraq war through one boy’s struggle for survival in a besieged city. Along the way, her protagonist encounters various people who find themselves at a turning point in their lives due to the war and who have to plan their future anew.
Born in Tehran, Iran, she moved to Paris to study mathematics but soon turned her focus to filmmaking. After making several short films, in 2001 she directed the documentary Homi D. Sethna, Filmmaker which won several of awards. Her documentaries Harat and Tehran Without Permission both premiered at Locarno, her first two feature films Dreams of Dust and The Gaze at the International Film Festival Rotterdam. The House Under the Water won the NETPAC Award; her most recent documentary 7 voiles received the Grand Prix of the French Competition at the International Film Festival Marseille.