The Canadian screenwriter and director of Egyptian heritage studied at the Mel Hoppenheim School of Cinema in Montreal and is an alumnus of the 2019 Sundance Ignite fellowship. His first short documentary Faraway screened at over 30 international festivals. Simo is his first short fiction film; it has already won the Short Cuts Award for Best Canadian Film at the Toronto International Film Festival.