Recovering from a stroke, the middle-aged actor Hwa-ryeong receives a string of visits from collaborators on a new film. Alongside well-wishes, the guests share fragmentary details of its plot and its recent premiere alongside revelations of previously unspoken sentiments. From here the film shifts to its second half. Centered on an actor played by Cho – now nameless – figures from the earlier scenes reappear, their relations now wholly reoriented, with any correspondence to everything we’ve seen before left open to interpretation, interrogation and speculation.
Shot in black and white with a tendency towards long takes, Uriwa sanggwaneopsi is admirably understated and spacious, leaving room for Yoo’s finely calibrated script, equally precise performances, and the reflections that both invite.