The director and producer studied documentary filmmaking at HFF Munich and at the National College of Arts in Lahore, Pakistan. He is a Berlinale Talents alumnus and his films have screened at numerous festivals including Locarno, DOK Leipzig and Ann Arbor in Michigan, USA. With Mila Zhluktenko, he has already co-directed Aralkum, which won Best Short Film at Visions du Réel, and Waking Up in Silence, which won the Special Prize of the International Jury for Best Short Film in the Generation Kplus section of the Berlinale.