Paying great attention to (lovingly reconstructed) detail and suffused by the world of objects, Tonia Noyabrova’s semi-autobiographical coming-of-age story depicts the advent of self-reliance as a farewell to the illusions of childhood. Interweaving several episodes, her film chronicles the creeping but radical transformation that is taking place. The path to independence is uncertain and sometimes painful.
The screenwriter and director was born in Kyiv, Ukraine in 1983. She studied at the city’s National University of Culture and Arts and made her name as a director of television commercials and music videos. Soon after her first short film, she embarked on her feature film career. She won the award for Best Ukrainian Director at the Odesa International Film Festival in 2018.