The filmmaker is a graduate of the AFDA Film School in Cape Town. Her student film Nongqawuse was selected as the South African entry for the 2019 BRICS Film Festival. She is an alumna of the Locarno Film Festival’s BaseCamp, the Durban FilmMart and the Realness African Screenwriters’ Residency. She is currently writing her debut feature, Black Burns Fast, a coming-of-age story about a Black teenage girl’s journey of self-discovery while she is attending an elite, predominantly white high school.