A film that begins as a portrait of a traumatised woman develops into a gripping thriller about the extreme disparities between social classes in Brazil. Daniel Bandeira paints a picture of a society in which the rift between the elitist individualism of the rich and the collective rage of the poor seems insurmountable.
Born in Recife, Brazil in 1979, he began his filmmaking career with the Símio Filmes production company and worked as an editor with a number of filmmakers from his home state of Pernambuco. After directing some experimental shorts, he made his feature film debut with Peer Pressure which premiered at the 2007 Festival de Brasília.