Lying on the bunk bed in the children’s home, eleven-year-old Lu talks dreamy-eyed about her mother. Karina, she says, is a famous Hollywood actor who smells of oranges, talks to the stars and does her own stunts. One more sleep, then she finally comes to visit. But instead of an orderly meeting in the Dutch hometown, Lu unexpectedly finds herself in a rusty old Chevrolet – with cowboy boots and wigs in tow. The destination: Poland, where Lu’s grandmother is said to have hidden a lot of money. With this, mother and daughter aka Bonnie and Clyde plan on finally staying together forever. On their Hollywood-like road trip towards the east, always a car length ahead of reality, they attempt to get closer to their dream.
Born in Amsterdam, the Netherlands in 1990, she studied anthropology, worked as an editor for an online magazine and took various film internships before graduating in fiction film direction from the Netherlands Film Academy. Her graduation film, Siren, screened at over 35 festivals worldwide and won several awards. She is currently teaching at the Amsterdam Theatre School and the Amsterdam Film School whilst she develops new film projects.