Thanks to a long-term friendship with one of the film’s directors, Karen O’Connor, Baez granted the directing trio access to the “inner demons” that have plagued her since youth. Their film interweaves diary entries and a wealth of partly previously unseen archive material with extensive conversations with Baez, as well as backstage moments from the tour. An intimate portrait that will not only be of interest to her fans.
The films this award-winning filmmaker has produced, written and directed with Miri Navasky include the Emmy-nominated The New Asylums, a portrait of mentally ill prisoners, which won the Robert F. Kennedy Grand Prize Journalism Award; the Emmy-winning The Undertaking, an exploration of mortality and grief; and the Emmy-nominated Growing Up Trans, about the struggles and choices faced by transgender children and their parents, which won a duPont-Columbia Award in 2016.
The award-winning filmmaker co-founded Mead Street Films with Karen O’Connor over twenty years ago. Their immersive and compelling documentaries address social issues and take audiences into rarely-seen worlds. They include the Banff-award-winning The Killer at Thurston High about a school shooting, and the Emmy-nominated The Suicide Plan about assisted dying.
The filmmaker has worked in various positions on numerous projects including as editor of the documentary The Education of Mohammad Hussein which was shortlisted for an Oscar. She co-produced and edited Firestone and the Warlord which won an Emmy and an IRE Award. In 2020, she directed, produced and edited the documentary The 8th.