“Don’t ask me how I feel about something if you don’t want to hear it!” “I do want to hear it, but sometimes it’s just not true.” Actor Boris and writer Jonathan are a couple. But their relationship has reached a point where they might as well spend their evenings together separately: one lies in bed reading scripts, while the other works at a desk in the next room. Immersing himself deeper and deeper into rehearsals for a new film with an ambitious director, Boris begins to confuse real and fictional characters; meanwhile, Jonathan tries to redefine his voice as a writer. During these days spent struggling with emotional distance and closeness, trust, desire and fear of loss, Boris’s little niece Josie flits about like Shakespeare’s Puck, testing her boundaries.
Knochen und Namen is actor Fabian Stumm’s directorial and screenplay feature-length debut. Unfolding in humorous and tender sequences that take place in demarcated, characteristic settings (bedroom, supermarket and rehearsal room), his film is an intelligent and entertaining reflection on relationships.