Apolline Traoré’s film is set in the Sahel, a lawless war zone ruled by the men who have the most weapons, pick-up trucks and mobile phones. It tells the gripping story of a struggle for survival in which the female veil becomes an instrument of resistance, in a film that represents a feminist counterpoint to current reporting from the region.
The director from Burkina Faso studied at the Emerson College School of the Arts in Boston. Her graduation film The Price of Ignorance won the Jury Prize at the 2001 Fespaco Pan-African Film and Television Festival. Her short film Kounandi screened at the Sundance and Toronto film festivals in 2004. After working for several years in the independent film scene in Hollywood, in 2008 she decided to return to Burkino Faso where she has since made several feature films.