In her autobiographically inspired feature-length film, Malene Choi gently blurs the line between the discernible outside world and the inner emotional world of the protagonist. The deeper we dive into Carl’s life, the more inexplicable events and apparitions begin to interfere with his otherwise completely realistically depicted daily routine. Visually powerful but at the same time intimate, Stille Liv explores notions of otherness and belonging.
The South Korean filmmaker was born in 1973 and, after being adopted as a child, grew up in Denmark where she studied at the National Film School of Denmark. Her graduation film InshAllah won a Honorary Mention at the 2006 Hot Docs Festival in Toronto. Her debut feature-length film The Return received a Special Mention at the Göteborg Film Festival in 2018.