Displaying all the sensitivity and wicked humour of his previous works, Dustin Guy Defa’s new film is a shrewd study of the pitiless condition known as adulthood. After growing up in a family unit that constitutes your whole world, with its particular set of habits and a shared language, crossing the border into the realm of adults can feel disempowering, even terrifying. A sense of loss may be difficult to ever really overcome. The film’s meticulous structure and novelistic depth lay bare this fundamental fear, but also the resources that exist to fight it. Setting about this treasure hunt deep within as individuals and as a family is an admirable trio of actors whose interpretation is as nuanced as it is poignant.
His films have screened at dozens of festivals, including Sundance, Venice and Locarno, and have won awards at the Berlinale, SXSW and HotDocs, among others. In 2017, he was honoured with the Lincoln Center Emerging Artist Award. In the same year, his feature film Person to Person, starring Michael Cera and Abbi Jacobson, was released by Magnolia Pictures. He is the co-writer of The Mountain, starring Tye Sheridan and Jeff Goldblum, which premiered in competition at the 2018 Venice Film Festival.