Sunbathing at an outdoor pool, Marie I (brunette) and Marie II (blonde) come to the conclusion that the world is spoiled. It’s a short leap to deciding they are spoiled too, but “so what?”. From that moment on, they run riot. When Marie I lets older gentlemen take her out to high-end restaurants, Marie II shows up “coincidentally” to enjoy the fine dining. Once the ladies are sated, the frustrated squires are eighty-sixed. After the women have given the men the brush off, their comity turns ever more heartfelt, and in a gesture of solidarity expands to include various female bathroom attendants … With its bright plumage, Daisies was the bird of paradise of the Czechoslovak New Wave. Director Věra Chytilová’s film is an anarchic feminist extravaganza, a dazzling collage of buffoonery with dance and slapstick interludes, whereby the cinematic reality is repeatedly distorted by black-and-white images, time-lapse sequences, and tinted footage. After the Prague Spring, the film was banned and the director was prohibited from working, charged with “hedonism” and “food wastage”.