Born in Beni-Zid, Algeria in 1966, he studied sociology in France. In 1999 he founded his own film production company Sarrazink Productions. In 2001 he made his first feature film, Wesh wesh, qu’est-ce qui se passe? (Berlinale Forum 2002). Histoire de Judas was shown at the Berlinale Forum in 2015.