The director was born in Belgium and studied animation at the Royal Academy of Fine Arts in Ghent and at the Royal College of Art in London. Her graduation film Little Wolf won a number of international awards including Best First Film at the 1993 Annecy International Animation Film Festival. Her short film The Tie premiered in the 2015 Berlinale Generation where it won a Special Mention from the Children’s Jury. She has written and illustrated over 17 picture books and also writes scripts for pre-school television series.