To an adult onlooker she might seem lost among the towering New York skyscrapers, but seven-year-old Queenie has a clear goal: to get money. Hustling for donations, collecting bottles, impressing passers-by with her crafty salesmanship – she’ll do whatever it takes. Come evening, her mother asks if she worked hard at school. Through Queenie’s eyes, the world and her neighbourhood reveal a distinct truth, at odds with her parents’ well-meaning silence.
The screenwriter and director grew up in Toronto, Canada and now lives in Brooklyn, New York. His short film, Same Old, had its world premiere in 2022 at Cannes and went on to screen and win awards at several international film festivals. He also works as a commercials director.