A halting voice, pulsating parties, images of rural isolation, texts about conviviality, the older body and the hungry, young bodies: Horse Opera lives from contrasts, from images and sounds that diverge, from interference. Almost in passing, the film brings the melancholy to the fore generated by the pandemic years and the waning of physical abilities.
Born in Toronto, Canada in 1958, she studied photography before earning a Master of Fine Arts. She is active as a photographer, author and video artist. Her work has been shown at numerous international exhibitions in galleries and museums.