The filmmaker was born in Guinea and studied at the Institut Supérieur des Arts de Guinée (ISAG) in Dubréka. In 2012, he moved to Niger to study documentary and then graduated with a degree in documentary cinema in Senegal. After making several short films during his studies, he directed Un homme pour ma famille and Nô Mëtî Sîfâdhe, two mid-length documentaries. Au cimetière de la pellicule is his debut feature-length film.