Performed with great commitment, Filmakademie Baden-Württemberg graduate Milena Aboyan’s film revolves around a topic that is as personal as it is universal: sexual self-determination. Based on a nuanced screenplay, Aboyan illuminates all facets and stays very close to her complex and completely authentic protagonist.
A Yazidi Kurd born in Armenia, she began studying acting in Germany in 2010 and was involved in several theatre productions. After receiving her acting degree, she changed her focus to writing and worked as an assistant dramaturge on an early-evening series on the German ARD TV channel. In 2015, she took up a degree in screenwriting at the Filmakademie Baden-Württemberg. Elaha is her debut feature film as a director.