Abdi Osman is a Somali-Canadian multidisciplinary artist whose work focuses on questions of black masculinity as it intersects with Muslim and queer identities. His work has been exhibited at the Art Museum at the University of Toronto, the Gardiner Museum, Toronto, the Art Gallery of Mississauga, and the National Museum of Kenya among others. Osman holds an MFA in Documentary Media from Ryerson University and a BA in African Studies from the University of Toronto. He has held fellowships and participated in artist residencies in Canada, Germany, the U.S. and currently at the Mark Bonham Centre for Sexual Diversity Studies at the University of Toronto.