Alex Gerbaulet lives in Berlin and works as an artist, filmmaker, and producer. Since 2014 she has been part of the production platform pong film, and from 2020 to 2021 was a grant recipient at the Berlin Artistic Research Grant Programme/gkfd. Her artistic work examines how reality and memory can be represented visually. Her films move between video art, essay films, and documentaries, between activist impulses and fictionalized reflection. Her recent films include: Die Schläferin (2018), as well as Tiefenschärfe (2017) and Sonne Unter Tage (2022), the latter two made with Mareike Bernien.
Mareike Bernien lives in Berlin and works as an artist, filmmaker, and teacher in the area of film research and critical archive practice. She is part of the production platform pong film, and from 2020 to 2021 was a grant recipient at the Berlin Artistic Research Grant Programme/gkfd. Her works take a media-archeological approach, looking into the ideological certainties of representation, their material-technological requirements, and historical continuities. Her recent films include: Tiefenschärfe (2017) and Sonne Unter Tage (2022), both made with Alex Gerbaulet.