When mysterious bubbles rained down in Tokyo, the city was destroyed and covered by a huge dome. Resources are scarce, and the remaining residents, especially orphaned youth, compete for food. In daring parcour battles, which includes jumping off the bubbles, Team Blue Blaze, centered around the secretive Hibiki, makes a notably good impression. When Hibiki is rescued by the mute Uta in an accident, a magical, tragic romance unfolds, inspired by H. C. Andersen’s “The Little Mermaid”. Uta confronts Hibiki with a previously unknown intensity of emotions. An explosive, visually fascinating anime in which metaphysical thoughts about emergence and decay are woven.
The Japanese director and animator began his career with the television series Death Note. Since then, he has directed numerous animated films and series including Attack on Titan which garnered international acclaim and won him the Best Director award in the Anime of the Year category at the 2014 Tokyo Anime Awards Festival.