Director Philippe Falardeau, whose film Monsieur Lazhar was nominated for an Oscar in 2012, has presented films twice before in the Berlinale’s programme. In 2009, he received the Crystal Bear for C’est pas moi, je le jure! and, in 2020, he opened the festival with My Salinger Year. Florence Longpré was involved in the successful Canadian series M’entends-tu? as a writer and actor. Le temps des framboises marks the pair’s first collaboration on a series. Their show delves into family ties and the not-so-simple life down on the farm in Quebec – with a lot of wry humour and a generous dose of emotion.