Lone Scherfig returns to the Berlinale with this, her first series. The filmmaker presented The Birthday Trip (Panorama) at the festival in 1991, On Our Own (Generation) in 1998 and Wilbur Wants to Kill Himself (Special Gala) in 2003. In 2001, the festival’s Jury Prize was among those she received for Italian for Beginners; in 2010, her Oscar-nominated drama An Education screened in the Berlinale Special and in 2019, The Kindness of Strangers was the festival opener. In Ellas vagt, she now explores this special if stressful place where life begins and where feelings of shame, guilt and insecurity meet a world of love, trust, triumph and unfathomable happiness.