The screenwriter and director was born in Monterrey, Mexico. She also works as an actor and appeared in her first leading role in the indie drama Fish Bones. She is a fellow of the 2020 Film Independent Project Involve and the 2021 Sundance Institute Screenwriters and Directors Lab and was also selected for the 2021 Women at Sundance Adobe fellowship. Her short film Alma and Paz won the Jury Award at the Morelia International Film Festival.