As soon as school is over, Sasha’s otherwise relaxed and complicit mother pressures him to enroll at the university. Sasha, however, lives in the moment. Plus he currently wants to hone his graffiti skills with his friend Max. And maybe get to know his father. But then, he meets the dazzling Zhenya. Carried by the light and the ease of the summer in Kaliningrad, they fathom their feelings, talents and fears together. In her sensitive debut, Julia Trofimova tells of young people in today’s Russia who cannot possibly please everyone. Parents’ need for security is countered by a variety of possible paths and identities.
The director was born in Kaluga, Russia and currently lives in Moscow. She studied screenwriting and film at the New York Film Academy, followed by film directing at the Moscow School of New Cinema. Her short films have screened successfully at over 70 international festivals.