Born in 1994, the filmmaker studied documentary directing at the National Film and Television School in Beaconsfield, UK. Her graduation film Isle of Us premiered at the Sheffield DocFest. In her short film Flight she followed her two cousins as they made their journey from Syria to Sweden.