Born in Quezon City, the Philippines in 1997, the filmmaker graduated with a degree in communication arts in 2016 and has since worked in post-production. After several music videos and visual experiments, she made Ampangabagat Nin Talakba Ha Likol, her debut film as a director. In her free time, she works to perfect her karaoke skills.