The director, screenwriter and poet was born in Saint Petersburg, Russia in 1995. She studied directing at the city’s School of New Cinema and screenwriting at its State University of Film and Television. Her short film Syndrome IO won two awards at the International Short Film Festival Oberhausen and went on to screen at numerous international festivals. She currently works as an assistant director and screenwriter in Moscow.