Born in Barcelona, Spain in 1991, the daughter of a Spanish mother and a Peruvian father, she grew up in Cusco, Peru. When she was 17, she moved to Lima to work in audiovisual communication. In 2013, she returned to Barcelona to take a master’s degree in creative documentary at the city’s Universitat Autònoma. In 2016, she moved again to Peru and began working as an assistant director on several feature films. Heroínas is her directing debut.