Through its filmic choreography of body and architecture, this work interweaves a nonlinear, experimental commentary on the American prison-industrial complex and the concept of the panopticon, and reflects both individual and governmental states of emergency.
James Gregory Atkinson, a graduate of the Städelschule, Frankfurt am Main, is an artist who works with film, photography, and performance. His practice responds to the radical incompleteness of official archives of Black narratives and culture by creating alternative ways of encountering the past. His work across media draws on, edits, and modifies queer and Black histories as a way of placing them in dialogue with the present. In 2018, he curated “Re:Re: Black Macho. Unleash the Queen” at Philipp Pflug Contemporary, Frankfurt. Currently a recipient of the Basis e.V. Frankfurt’s HAP Studio Programme, he has participated in artist-in-residence programs in Los Angeles, Maastricht, and New York.