Born in the Cambodian province of Kandal in 1989. In 2012, he broke off studies in medicine to pursue filmmaking. His short films and documentaries focus on environmental and social topics including the life experiences of Indigenous and LGBTI+ people. In 2015, he was selected for a writing residency at the University of Iowa; in 2018, he participated in the Asian Film Academy in Busan, South Korea.