Azar Saiyar is a Helsinki-based filmmaker and visual artist whose art has been shown at film and media art festivals such as DOK Leipzig, Uppsala SFF, IFF Message to Man, Rencontres Internationales Paris/Berlin, as well as in galleries, exhibitions, museums, and on television. She often uses archive materials and plays with images and words of our collective memory. This way she approaches ways of looking, speaking, remembering, and telling stories. She also does collaborative works with other artists.