We’re screening the 2K version of the film restored by the Royal Belgian Film Archive as a world premiere: a reunion after 40 years, as Beirut al lika screened in Competition at the 1982 Berlinale.
Born in 1941 in Arnoun, Lebanon. He studied film directing. Following his 1974 debut Kfar Kassem, he directed numerous feature films and documentaries that screened at major festivals, including Beirut al lika (Berlinale 1982). In addition to making films, he also taught film directing in Lebanon for many years. Borhane Alaouié died in September 2021.