One of the sharpest minds in French cinema today, Bonello was bound to treat us with a commentary on the pandemic. What comes as a surprise is the dark humour in Coma. Poised somewhere between essay and fantasy, this cinematic anomaly sheds light on his fatherly efforts to connect with his daughter’s predicament and mirrors widespread anxiety about our children’s future. Making use of ever-changing formats that include animation and stop-motion, observations abound on global warming, geopolitics and our seeming inability to analyse what we see. Odd obsessions, nefarious role models and harmful perceptions of gender relations – there are many reasons why virtual life can terrify a parent. Unless, like Bonello, you know that trust is the most important gift you can bestow on your child.
The musician and filmmaker was born in Nice, France in 1968. In 1996, he adapted Pier Paolo Pasolini’s autobiography as a short documentary entitled Qui je suis. His debut feature film Quelque chose d’organique was selected for the 1998 Panorama; his following films were presented in various sections of the Cannes film festival. In 2014, his film Saint Laurent, about the French fashion designer, was nominated in ten categories at the César film awards. In the same year, he organised an exhibition at the Centre Pompidou and released a music album. He continues to make successful short and musical films.