This story is carried entirely by Klára Melíšková in the leading role. Her introverted and seemingly indifferent Hana becomes inextricably caught up in a web of political intrigue and obfuscation to which she is helplessly exposed.
This four-part miniseries from the Czech Republic was developed by Štěpán Hulík (showrunner and writer); it was directed by Michal Blaško, who has already received numerous awards for his short films. Unfolding the story in tranquil shots and without seeking to judge, the pair assiduously dissect how the shadow of a doubt can lead first to serious suspicion and finally to life-threatening accusation.