Somewhere in Northern Myanmar, twelve-year-old Hung Hsia wears a dazzling red wedding dress – the same colour as the blood that now drips from the slit throat of a rooster. The bird and the Burmese girl stood before the altar a moment ago, as newlyweds – the former as a stand-in for the absent Chinese husband, a stranger to whom Hung-hsia has been promised. Soon she must move to his country to join him.
The Sino-Burmese filmmaker was born in Myanmar in 1992 and began his career as a documentary filmmaker. He has recently also begun making fiction films. His two short documentaries Where We Belong and Fire at Forest both won prizes at the Taiwanese Golden Harvest Awards. His work focuses on his Myanmar homeland and the Burmese diaspora. Gong ji is his first short fiction film.