After her beautiful debut Summer 1993, Carla Simón draws again on her experience of rural life in the Catalan countryside, where human activity is part of a cycle governed by seasons in a capricious climate. Family dynamics may be muddied by economic concerns, but there are also differences in how each individual relates to time. The younger ones enjoy a seemingly everlasting present while father bullishly ignores the imminent future, and grandfather is relying on a long-forgotten promise to prove ownership of their house ... This variety is well-served by the natural performances of the ensemble cast and ensures that politically relevant themes are presented to us in a subtle manner. The family is only able to find common ground in tradition, which leaves us with a genuine discomfort about what lies ahead.
The screenwriter and director was born in Barcelona, Spain in 1986 and grew up in a small Catalan village. She studied audiovisual communication in Barcelona and California and then attended the London Film School. In 2015, she participated in Berlinale Talents where the screenplay for her debut feature film Summer 1993 was selected for the Berlinale Script Station. The completed film screened at the 2017 Berlinale where it won the Grand Prix of the Generation Kplus International Jury and the GWFF Best First Feature Award. The film went on to win three Goya Awards and numerous other international prizes.