Over a period of one year, Magnus Gertten accompanies granddaughter Sylvie on her cautious search, following the traces of the untold stories that are found in the various sources. A moving film about a deep and loving lesbian relationship and the necessity of individual and collective remembrance.
The director and producer was born in Limhamn, Sweden in 1953. He worked for several years as a television and radio journalist before turning to filmmaking in 1998. He has made a total of 15 documentaries for Swedish and international television which have been broadcast and screened at festivals in more than 60 different countries and won numerous awards. He works as a director, producer, narrative consultant and adviser for his film production company Auto Images.