In her surreal, fantastical debut, Flávia Neves masterfully interweaves the search for one’s own origins with Brazil’s colonial past. At the heart of this family drama is the confrontation with antiquated traditions, exploitative relationships and with those who profit from them. Fogaréu depicts an inspiring attempt to break out of hardened structures as well as the hope for a new beginning.
Born in Goiânia, Brazil in 1982, she studied film at the Universidade Federal Fluminense in Rio de Janeiro and at the Escuela Internacional de Cine y Televisión in Cuba. She wrote and directed the documentary series Amanajé, o mensageiro do futuro, which portrayed 13 Indigenous groups from the central-western region of Brazil. Fogaréu is her debut feature film.